۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۰۱۷۰۴
آیت الله اعرافی:

مشکلات با روحیه جهادی و انقلابی حل می شود|آل سعود به زباله دان تاریخ می رود

مشکلات با روحیه جهادی و انقلابی حل می شود|آل سعود به زباله دان تاریخ می رود
امام جمعه قم رونق تولید را حلقه ای از زنجیره اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد که با برنامه ریزی دقیق و روحیه جهادی و انقلابی باید مشکلات کشور را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر استفاده از فرصت باقی مانده ماه رجب گفت: نباید فرصت هایی ویژه ای که در اختیار ما قرار می گیرد را از دست بدهیم.

وی افزود: ماه های مبارک شعبان و رمضان را پیش رو داریم که باید با خداوند متعال عهد ببندیم که از این فرصت های عالی استفاده کنیم، تقوای الهی با نیایش ها و دعاها و با اخلاص و ایثار در راه خدا در انسان عمق پیدا می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تبریک عید مبعث و روز جمهوری اسلامی و تسلیت شهادت امام کاظم(ع) اظهار داشت: روز جمهوری اسلامی روز حاکمیت الله بر زمین و حاکمیت نظام اسلامی در ایران عزیز است، همچنین از کسانی که مشعل پر فروغ اعتکاف را بر افروختند و در ایام تحویل سال این عبادت و بندگی را روشن نگاه داشتند تشکر می کنیم و آرزوی قبولی اعمال داریم.

وی با اشاره به حوادث سیل در کشور ادامه داد: بارش باران به رغم این که نشانه رحمت خاصه الهی بود اما شاهد نابسامانی ها، مشکلات، تلفات و خسارت هایی بودیم، از یک سو باید خداوند متعال را شاکر باشیم که با بارندگی های چند برابر روزهای اخیر خشکسالی ها به شکل ملموسی جبران شد.

آیت الله اعرافی با اظهار همدردی با مصیبت دیدگان و سیل زدگان کشور ابراز داشت: باید از همه کسانی که در تعطیلات و به ویژه در جریان سیل اخیر در میدان بودند و به مردم خدمت کردند و از مردم، جوانان، بسیجیان، روحانیان، نیروهای مردمی و نیروهای مسلح تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم با روح جهادی و نگاه انقلابی به حل مشکلات کشور بپردازیم، در مواردی شاهد کوتاهی ها و قصورهایی بودیم که باید جبران شود، همه مردم باید ببینند که همه مسؤولان و  دستگاه ها به تمام معنا در خدمت آن ها هستند.

امام جمعه قم با تأکید بر این که باید دو حادثه مهم را در کشور مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: در کشور با امواج زلزله و سیل مواجه هستیم که این مسائل با برنامه ریزی قابل کنترل و هدایت است، مسؤولان باید برای پیشگیری از حوادث برنامه ریزی جدی کنند.

وی اضافه کرد: باید برنامه ریزی جدی کرد تا کشور با آسیب ها رو به رو نشود، همه مردم و مسؤولان باید آماده و هوشیار باشند و برای پیشگیری از حوادث و کاهش آسیب ها تلاش کنند، عزیزان در مناطق سیل زده نیاز به کمک و حمایت دارند، اقدامات خوبی صورت گرفته اما این اقدامات و کمک ها باید ادامه پیدا کند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که هر کس باید به اندازه وسع خود برای  یاری سیل زدگان اقدام کند، گفت: باید همه در این امداد و یاری رسانی تلاش کنیم تا شاهد کاهش آلام سیل زدگان باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر انقلاب با تأکید بر شعار سال قبل یعنی حمایت از تولید داخل، امسال رونق تولید را مطرح کردند، رونق تولید حلقه ای از زنجیره اقتصاد مقاومتی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که همه برای تحقق گام دوم، شعار سال و فرمایشات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی وظیفه دارند، اظهار داشت: وظیفه مسؤولان این است که ارزیابی جامعی از صنایع، خدمات و زمینه های اشتغال زا و مولد داشته باشند.

وی ادامه داد: وزارتخانه ها و استانداری ها باید از ابتدای سال برنامه جامع، راهبردی و مبتنی بر آسیب شناسی را طراحی کنند و آخر سال نشان دهند که جلوی تعطیلی کارخانه گرفته شد، کارخانه های تعطیل بازگشایی شد و همچنین کارخانه های جدید راه اندازی شد و مسؤولان با برنامه ای دقیق باید نشان دهند که در برابر سیل مهاجم تحریم کار را به خوبی پیش برده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مسؤولان باید در میدان ایستادگی کنند و تلاش مجدانه داشته باشند، ابراز داشت: بانک ها باید رویه خود را اصلاح کنند و سودهای مضاعف و اشکالاتی که در مسیر سرمایه گذاری است باید برداشته شود که نیاز به برنامه جامع و راهبردی و همت و تلاش میدانی دارد.

وی عنوان کرد: وظیفه مردم و جوانان این است که به سرمایه گذاری و تولید اهتمام بورزند، کالاهای داخلی را در اولویت مصرف قرار دهند و برای گسترش عرصه تولید تلاش کنند، دستگاه های فرهنگی، رسانه ای، روحانیت و صاحبان تریبون ها باید گفتمان تولید ملی و اقتصادی مقاومتی را ترویج کنند و همکاری داشته باشند تا کشور در همه ابعاد روی پای خود بایستد.

مدیر حوزه های علمیه از همه روحانیت در سراسر کشور خواست که شعار سال یعنی رونق تولید را سرلوحه کار خود قرار دهند و در ترویج این فرهنگ و گفتمان که برآمده از اسلام و مایه عزت کشور و مقابله با تحریم های ظالمانه است اهتمام کنند تا کشور از مشکلات تحریم عبور کنند.

وی اضافه کرد: البته در این میان مقوله علم، تحقیق، دانش و فناوری بسیار مهم است که محور نخست گام دوم انقلاب محسوب می شود، تحقیق و پژوهش باید پشتوانه پیشرفت کشور در همه قلمروهای علمی و فناوری باشد که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی به اقدام غیر قانونی و شرم آور آمریکا در به رسمیت شناختن بلندی ها جولان برای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با تأکید بر این که اقدامات اروپایی ها و شورای امنیت به هیچ عنوان در این زمینه کافی نیست، گفت: ترامپ و دولت خبیث آمریکا علی رغم همه قوانین بشری و انسانی و قوانین بین الملل، بلندی های جولان که از اراضی سوریه به شمار می آید و در سال 1967 غصب شد به عنوان قلمرو حاکمیت دولت غاصب اسرائیل شناخته است.

وی ادامه داد: از دولت های نابخرد و ظالم بیش از این انتظار نمی رود اما متأسفانه برخی دولت های عربی به جای این که در برابر این ذلت بایستند در بحرین مردم خود را می کشند و علیه مردم مظلوم یمن جنایت می کنند و در جهان اسلام فتنه و فساد به وجود می آورند که دولت سعودی پیشگام فتنه ها و فسادها است.

امام جمعه قم خطاب به سران عربستان ابراز داشت: شما در حالی که به معامله قرن وارد و همراه رژیم صهیونیستی شدید و روابط با اسرائیل را عادی می کنید و در عین این که این همه باج می دهیدريال آن ها شما را تهدید می کنند و ذلیل کرده اند، اف بر شما؛ بیدار شوید و به اسلام بازگردید و با ملت های خود صلح کنید، آینده خطرناکی پیش رو دارید و به فضل خدا روزی که توطئه ها در هم شکسته شود و خورشید پیروزی اسلام و جبهه مقاومت و انقلاب طلوع کند نزدیک است و در آن روز  همه شما به زباله دان تاریخ ریخته خواهید شد.

وی عنوان کرد: ترامپ هم بداند که در این مسیر حتما شکست خواهد خورد و به فضل الهی جبهه مقاومت در همه قلمروها پیش خواهد رفت، مزدورن سعودی و برخی از کشورها به جای این که این همه ذلت را تحمل کنند با مقاومت همراه شوند، این مزدوران به جای همراهی، در برابر حزب الله و مقاومت ایستاده اند که این مسیر به جایی نخواهد رسید.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
از راهنمایی استاد تشکر داریم.
0
0